dissabte, 26 d’octubre del 2013

Drets d'autor, propietat intel·lectual... Què és tot això? DONANT RESPOSTES

La setmana passada, a aquest meravellós blog, vaig parlar de la propietat individual i els drets d’autor arrel d’un article que havia llegit a classe. Estava ben barrejada!

Ho vaig demanar al fòrum dels companys i aquesta va ser la resposta de n’Estela (feu clic per veure el seu blog):

«Jo també vaig tenir el mateix dubte i, investigant una mica, el que et puc dir és que no tot el que trobem a Google Images per exemple és lliure, però sí hi ha la opció de cercar-ho per tal que trobem únicament imatges lliures.
Si vas a l'icona de Configuración > Búsqueda avanzada de imágenes, baix de tot posa Derechos de uso, i si desplegues el menú trobaràs les diferents opcions.
Està bé conèixer aquesta eina, ja que per defecte l'opció marcada és "sin filtrar por licencia".»

Què pens jo? Que no crec que em tanquin per una imatge que té copyright. Penso també que, com diu na Maite al seu blog, el mateix Teddy Bautista, president del Consell de Direcció de la SGAE, va ser acusat de desviament de fons. Per tant, si ells fan malifetes, què m’han de venir a dir a mi?

Alhora, sí que és cert, i com bé em fa reflexionar na Maite (és el meu “Pepito Grillo”) els mestres hem de donar exemple als nostres alumnes, i hem de defensar la propietat intel·lectual.

[Però jo seguiré veient pel·lícules online amb Megaupload o SeriesYonkis]





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada