diumenge, 20 d’octubre del 2013

Drets d'autor, propietat intel·lectual... Què és tot això?

La nostra professora ens va fer arribar un document que parla dels drets d’autor i propietat intel·lectual orientat a l’educació.

Són temes sobre els quals n’he sentit xerrar molt (SGAE, Creative Commons i demés) però que realment no m’acaba de quedar clar què signifiquen o què hem de fer.

Personalment, he interpretat el següent:
        - Actualment no només som consumidors d’Internet, sinó que també anem creant produccions emprant recursos existents a la xarxa (aquest blog n’és un exemple).
        - Hi ha llicències Creative Commons que ens permeten compartir els nostres recursos posant certes condicions.
        - Tenim a l’abast recursos oberts que podem emprar respectant quin n’és l’autor.

Però els meus dubtes són els mateixos que eren abans de llegir el text: les imatges que trobem a Google Images són lliures? Com sabem si les podem emprar o no? Puc compartir un vídeo de Youtube al meu blog? Estic fent qualque cosa que pugui molestar a l’SGAE?

En fi, tot això són dubtes que intentaré resoldre cercant i demanant informació a persones que hi entenguin més que jo. Quan ho tingui resolt, us ho explicaré.

PD: S’accepten comentaris que m’ajudin a resoldre els meus enigmes, per suposat!

Imatge extreta de: http://www.generaccion.com/noticia/138970/derechos-autor



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada